Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodovědné úlohy typu PISA na českých školách
Havlíček, Karel ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá schopnost řešit přírodovědné úlohy typu PISA, obeznámenost s nimi a strategie volené při jejich řešení. Tomuto šetření byli podrobeni jak žáci 9. tříd, tak studenti učitelství přírodních věd a malý soubor učitelů z praxe. V úvodu je stručně popsána charakteristika výzkumu PISA, jeho proměny v oblasti přírodovědné gramotnosti pro rok 2015 a vývoj výsledků českých žáků do roku 2012. Dále práce obsahuje popis autorského výzkumu. Tedy proces tvorby testu, popis dostupného vzorku respondentů a jejich výsledky. Hlavní částí práce je pak podrobnější analýza těchto výsledků. Cílem analýzy bylo zjistit, jak si s úlohami poradí v porovnání s žáky jejich současní či budoucí učitelé. Dalšími zkoumanými jevy byly například, zda některé dílčí statistické výsledky výzkumu PISA nejsou důsledkem taktických rozhodnutí při řešení časově omezeného testu a jak velký má na výsledky vliv motivace respondentů. Součástí práce jsou i tři úlohy ilustrující nový koncepční rámec výzkumu PISA 2015. Jedna je trendová, dvě další, které jsou nové, jsem překládal.
Přírodovědné úlohy typu PISA na českých školách
Havlíček, Karel ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá schopnost řešit přírodovědné úlohy typu PISA, obeznámenost s nimi a strategie volené při jejich řešení. Tomuto šetření byli podrobeni jak žáci 9. tříd, tak studenti učitelství přírodních věd a malý soubor učitelů z praxe. V úvodu je stručně popsána charakteristika výzkumu PISA, jeho proměny v oblasti přírodovědné gramotnosti pro rok 2015 a vývoj výsledků českých žáků do roku 2012. Dále práce obsahuje popis autorského výzkumu. Tedy proces tvorby testu, popis dostupného vzorku respondentů a jejich výsledky. Hlavní částí práce je pak podrobnější analýza těchto výsledků. Cílem analýzy bylo zjistit, jak si s úlohami poradí v porovnání s žáky jejich současní či budoucí učitelé. Dalšími zkoumanými jevy byly například, zda některé dílčí statistické výsledky výzkumu PISA nejsou důsledkem taktických rozhodnutí při řešení časově omezeného testu a jak velký má na výsledky vliv motivace respondentů. Součástí práce jsou i tři úlohy ilustrující nový koncepční rámec výzkumu PISA 2015. Jedna je trendová, dvě další, které jsou nové, jsem překládal.
Přírodovědné úlohy výzkumu PISA 2009- analýza výsledků českých žáků
Havlíček, Karel ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu PISA v roce 2009. V úvodu je stručně popsána celková charakteristika výzkumu PISA, jakých metod je použito a co je testováno. V souvislosti s tím je vysvětlen pojem přírodovědná gramotnost a blíže popsány testové úlohy a způsob jejich vyhodnocení. Dále práce obsahuje statistiky výsledků českých žáků z let 2000, 2003, 2006 a 2009. Největší část práce se věnuje analýze výsledků přírodovědné části výzkumu z roku 2009 se zaměřením na otázky s fyzikální tématikou. Cílem této analýzy bylo blíže prozkoumat pokles výsledků českých žáků v roce 2009, v jakých úlohách uspěli nejméně respektive nejvíce a zda mají tyto úlohy něco společného. Součástí práce pak jsou i tři mnou vytvořené úlohy typu PISA.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.